Počet záznamů: 1
Sociální práce s rodiči, kteří brání svým dětem v dalším vzdělávání
SYS 0042273 LBL 00000naa-a22^^^^^7i-4500 003 CZ-HkUHK 005 20170315124407.5 008 170201s2016----xr-||||||||||-10|-0-cze-d 040 $a HKD002 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b eng 072 $2 Konspekt $a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $9 22 $T . $7 hk_us_auth*m0351573 100 1-
$7 hk_us_auth*0068813 $a Stejskal, Bohumil, $d 1935- $4 aut 245 10
$a Sociální práce s rodiči, kteří brání svým dětem v dalším vzdělávání = $b Social work with parents, who obstruct the further education of their children / $c Bohumil Stejskal 246 31
$a Social work with parents, who obstruct the further education of their children 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 520 3-
$a Žáci s lehkým mentálním postižením a také žáci se sociálním znevýhodněním dříve navštěvovali zvláštní školy, později nazývané základní školy praktické, na něž v systému speciálního školství navazovala odborná učiliště. Ta těmto dětem umožňovala získat výuční list a tím i kvalifikovanou práci. V posledních letech v rámci integrace přecházejí žáci základních škol praktických plnit povinnou školní docházku do běžných základních škol, ale jejich podíl mezi studenty odborných učilišť se snižuje. Zřejmě chybí bývalá návaznost, malá informovanost běžných škol a jejich malá zkušenost s možnostmi středoškolského studia těchto žáků, ale především malá informovanost, nezájem často i odpor rodičů k dalšímu vzdělávání svých dětí. Volba příštího zaměstnání nemůže začínat s posledním vysvědčením, ale musí být součástí přípravy dítěte i rodičů alespoň v posledních dvou letech studia. Proto bychom potřebovali pomoc resortu sociální práce. V řadě vyspělých zemí existuje na školách funkce školního sociálního pracovníka, který zajišťuje spolupráci v této oblasti, informuje rodiče o situaci na trhu práce a radí jim, pro jaké povolání výchovu jejich dítěte směrovat. 520 3-
$a Pupils with mild mental disabilities and also the pupils with social disadvantages formerly studied at auxiliary schools, later called as practical elementary schools. At the system of special education the vocational schools built on this type of school. Thanks to vocational school these pupils can obtain a vocational certificate and then also a professional job. In last years, pupils of practical elementary schools, in the context of integration, often transfer to mainstream elementary schools to fulfill compulsory school attendance. But the number of these pupils at the vocational schools is still decreasing. Apparently there is missing former continuity, low awareness of mainstream schools, their little experience with secondary education of this pupils, but especially low awareness and often also lack of interest among the parents of these pupils. Next job choice can't start in the time when primary school is ending, but has to be a part of education of children and also their parents during minimally two years before leaving primary school. In many developed countries there is a work position of school social worker, who provides cooperation in this field, informs parents about the possibilities and situation at labor market and gives them advice, which job is ideal for their child. 650 04
$7 hk_us_auth*0075245 $a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami 650 07
$7 hk_us_auth*0010427 $a děti s mentálním postižením $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0088342 $a děti se sociálním znevýhodněním $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0009949 $a odborné vzdělávání $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0010193 $a profesní příprava $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0008348 $a vzdělávací systémy $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0008526 $a rodiče a děti $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*m0214685 $a sociální práce $2 czenas 655 -4
$7 hk_us_auth*0008276 $a články ze sborníku 773 0-
$w hk_us_cat*0039931 $t Sociální práce v nejisté době $b Vydání první $d Hradec Králové: Gaudeamus, 2016 $h 465 stran $z 978-80-7435-647-6 $7 m2am $g S. 53-55 910 $a HKD002 $t rm
Počet záznamů: 1