Počet záznamů: 1
Commune profiles – types and formation
Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In Záhlaví-jméno Pasieczny, Jacek (autor) Údaje o názvu Commune profiles – types and formation / Jacek Pasieczny Dostupné též v elektronické podobě In Hradecké ekonomické dny. Hradec Economic Days. - S. 316-323 (tištěný sborník), s. 771-778 (online zdroj) Předmět.hesla komunitní rozvoj - Polsko místní rozvoj - Polsko místní správa - Polsko Polsko Forma, žánr články ze sborníku Anotace Commune is the basic unit of local government in Poland. The key clients of a commune are its inhabitants. Other clients, such as enterprises, investors, tourists etc., are only a “means” for carrying out the primary goal of the government unit, i.e. to improve the quality of the inhabitants’ lives. Because of conflicts of interests and the great variety of other clients it is not possible to satisfy all of their needs on an equally high level. This means that communes should choose those entities (clients) whose interests can be satisfied best and first. Such specialisation leads to the formation of specific commune profiles. This paper presents the regularities in the formation and the key benefits of such specialisation. Konspekt 352/354 - Stupně místní, oblastní a ústřední správy Země vyd. Česko Jazyk dok. angličtina URL http://fim2.uhk.cz/hed/data/proceedings_2016_1.pdf Databáze Články Odkazy - Zdroj.dok. článek
Počet záznamů: 1