Počet záznamů: 1  

Dialog psychoanlýzy a literatury

  1. SYS0041469
    LBL
      
    00000naa-a22^^^^^7i-4500
    003
      
    CZ-HkUHK
    005
      
    20171004084108.3
    008
      
    150714s2015----xr-||||||||||-10|-0-cze-d
    040
      
    $a HKD002 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    072
      
    $2 Konspekt $a 821.09 $x Literatura v různých jazycích (o ní) $9 11 $T . $7 hk_us_auth*0060992
    100
    1-
    $7 hk_us_auth*0090255 $a Ulbrechtová, Helena, $d 1971- $4 aut
    245
    10
    $a Dialog psychoanlýzy a literatury : $b de-konstrukce a re-konstrukce učení Sigmunda Freuda v románech Susan Taubesové Divorcing (1969) a Marie Rybakovové Anna Grom i jeje prizrak (1999) = A dialogue of psychoanalysis and literature : de-construction and re-construction of Sigmund Freud's learning in Susan Taubes' novel Divorcing (1969) and Maria Rybakova's novel Anna Grom i jeje prizrak [Anna Grom and her Ghost] (1999) / $c Helena Ulbrechtová
    246
    1-
    $i Správný název: $a Dialog psychoanalýzy a literatury : de-konstrukce a re-konstrukce učení Sigmunda Freuda v románech Susan Taubesové Divorcing (1969) a Marie Rybakovové Anna Grom i jeje prizrak (1999)
    246
    31
    $a Dialogue of psychoanalysis and literature : de-construction and re-construction of Sigmund Freud's learning in Susan Taubes' novel Divorcing (1969) and Maria Rybakova's novel Anna Grom i jeje prizrak [Anna Grom and her Ghost] (1999)
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    500
      
    $a Chyba v názvu článku
    520
    3-
    $a Studie analyzuje reflexi psychoanalytického učení v obou románech jako příklad transferu „vědění“ do textů krásné literatury. Freudův intertext je v obou případech výsledkem vlastní badatelské práce obou autorek. Taubesová jej důsledně dekonstruuje, psychoanalýza je pro ni součástí složitého vztahu k otci-psychoanalytikovi. Rybakovová se jím naopak inspiruje a používá některé výroky Freuda ve funkci intertextu. V závěru je pak vyslovena hypotéza o skrytém vlivu učení C. G. Junga na Susan Taubesovou.
    520
    3-
    $a The study presents an analysis of the reflection of the psychoanalytic theory of learning in both novels as an example of a transfer of "knowledge" to texts of fiction. Freud’s intertext is in both novels the result of own research work of the two authors. Taubes deconstructs it consistently, psychoanalysis being for her a part of the complicated relationship to her father, a psychoanalyst. Rybakova, on the contrary, is inspired by it and uses some of Freud’s utterances in the function of intertext. In conclusion, a hypothesis is then formulated about a concealed influence of C. G. Jung’s theory on Susan Taubes.
    600
    17
    $7 hk_us_auth*m0404191 $a Freud, Sigmund, $d 1856-1939 $2 czenas
    600
    14
    $7 hk_us_auth*0090256 $a Taubes, Susan, $d 1928-1969
    600
    14
    $7 hk_us_auth*0090257 $a Rybakova, Maria Aleksadrovna, $d 1973-
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0090258 $a psychoanalýza a literatura $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0012042 $a gnóze $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*m0035073 $a americká literatura $y 20. století $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*m0034616 $a ruská literatura $y 20. století $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0015930 $a literárněvědné rozbory $2 czenas
    655
    -4
    $7 hk_us_auth*0008276 $a články ze sborníku
    655
    -4
    $7 hk_us_auth*0008504 $a studie
    773
    0-
    $w hk_us_cat*0040775 $t Dialog kultur VIII $b Vydání první $d Hradec Králové : Gaudeamus, 2015 $h 402 stran $z 978-80-7435-621-6 $7 m2am $g S. 337-345
    910
      
    $a HKD002 $t rm
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.