Počet záznamů: 1  

The importance of country of origin in buying behaviour of Slovak consumers in selected product categories

  1. SYS0043918
    LBL
      
    00000naa-a22^^^^^7i-4500
    003
      
    CZ-HkUHK
    005
      
    20171018112502.4
    008
      
    171001s2016----xr-||||||||||-10|-0-eng-d
    040
      
    $a HKD002 $b cze $e rda
    072
      
    $2 Konspekt $a 366 $x Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele $9 18 $T . $7 hk_us_auth*m0351468
    100
    1-
    $7 hk_us_auth*0092912 $a Olšavský, František $4 aut
    245
    14
    $a The importance of country of origin in buying behaviour of Slovak consumers in selected product categories / $c František Olšavský
    300
      
    $b 2 tabulky
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    337
      
    $a počítač $b c $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    338
      
    $a online zdroj $b cr $2 rdacarrier
    520
    3-
    $a Many scientific sources usually extend topic of country of origin (CoO) in the advocacy of national interests of states, in the international marketing, in the retail policy or in the consumer protection. In this article is CoO described as the factor taken into account by consumers when buying three different product categories: food; footwear and textiles; and consumer goods. Based on the representative research, detailed testing shows, that gender, age, education and net income can influence attitudes to buy domestic products with different impact on each product category. Buying behaviour seems to be connected with level of education and net income, but both factors are not relevant for cluster analysis.
    530
      
    $a Dostupné též v elektronické podobě
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0024408 $a spotřebitelské chování $z Slovensko $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0073975 $a nakupování $z Slovensko $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0092913 $a původ zboží $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0092914 $a označení původu $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0092915 $a zeměpisná označení $2 czenas
    650
    04
    $7 hk_us_auth*0008313 $a výzkum $z Slovensko $y 2013
    655
    -4
    $7 hk_us_auth*0008276 $a články ze sborníku
    773
    0-
    $w hk_us_cat*0041547 $a Hradecké ekonomické dny $t Hradec Economic Days $h 411 s. $d Hradec Králové: University of Hradec Králové, 2016 $x 2464-6059 $z 978-80-7435-634-6 $7 m2am $g S. 301-307 (tištěný sborník), s. 756-762 (online zdroj)
    856
    41
    $u http://fim2.uhk.cz/hed/data/proceedings_2016_1.pdf $y Elektronická verze
    910
      
    $a HKD002 $t rm
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.