Počet záznamů: 1  

Commune profiles – types and formation

  1. SYS0043920
    LBL
      
    00000naa-a22^^^^^7i-4500
    003
      
    CZ-HkUHK
    005
      
    20171018115255.9
    008
      
    171001s2016----xr-||||||||||-10|-0-eng-d
    040
      
    $a HKD002 $b cze $e rda
    072
      
    $2 Konspekt $a 352/354 $x Stupně místní, oblastní a ústřední správy $9 15 $T . $7 hk_us_auth*m0351430
    100
    1-
    $7 hk_us_auth*0083782 $a Pasieczny, Jacek $4 aut
    245
    10
    $a Commune profiles – types and formation / $c Jacek Pasieczny
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    337
      
    $a počítač $b c $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    338
      
    $a online zdroj $b cr $2 rdacarrier
    520
    3-
    $a Commune is the basic unit of local government in Poland. The key clients of a commune are its inhabitants. Other clients, such as enterprises, investors, tourists etc., are only a “means” for carrying out the primary goal of the government unit, i.e. to improve the quality of the inhabitants’ lives. Because of conflicts of interests and the great variety of other clients it is not possible to satisfy all of their needs on an equally high level. This means that communes should choose those entities (clients) whose interests can be satisfied best and first. Such specialisation leads to the formation of specific commune profiles. This paper presents the regularities in the formation and the key benefits of such specialisation.
    530
      
    $a Dostupné též v elektronické podobě
    650
    04
    $7 hk_us_auth*0080669 $a komunitní rozvoj $z Polsko
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0016554 $a místní rozvoj $z Polsko $2 czenas
    650
    07
    $7 hk_us_auth*0011170 $a místní správa $z Polsko $2 czenas
    651
    -7
    $7 hk_us_auth*m0071932 $a Polsko $2 czenas
    655
    -4
    $7 hk_us_auth*0008276 $a články ze sborníku
    773
    0-
    $w hk_us_cat*0041547 $a Hradecké ekonomické dny $t Hradec Economic Days $h 411 s. $d Hradec Králové: University of Hradec Králové, 2016 $x 2464-6059 $z 978-80-7435-634-6 $7 m2am $g S. 316-323 (tištěný sborník), s. 771-778 (online zdroj)
    856
    41
    $u http://fim2.uhk.cz/hed/data/proceedings_2016_1.pdf $y Elektronická verze
    910
      
    $a HKD002 $t rm
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.