Počet záznamů: 1  

Koncept komunitní školy v soudobém pedagogickém diskursu

  1. Lorenzová, Jitka, 1959-

    Koncept komunitní školy v soudobém pedagogickém diskursu = The concept of community school in the contemporary pedagogical discourse / Jitka Lorenzová, Karolína Pávková. -- 2 tabulky. -- Abstrakt: Cílem textu je charakterizovat pojetí komunitní školy a pedagogické role komunity v soudobém pedagogickém diskursu. Základním teoretickým přístupem je analýza vybraných sociálně pedagogických teorií a aktivit, jež poskytují tématu obsahový, metodologický i terminologický rámec. Text přibližuje školu jako významného sociálního aktéra a iniciátora celoživotního vzdělávání, její roli ve specifických sociálně pedagogických činnostech a procesech komunitního učení a nastiňuje výchozí charakteristiky komunitní školy jako veřejného prostoru otevřeného pro interkulturní a sociální dialog a pro lokální iniciativy.. -- Abstrakt: The aim of this text is to describe the concept of community school and a pedagogical role of a community in contemporary pedagogical discourse. The basic theoretical approach is the analysis of chosen social and pedagogical theories and activities, which provide the theme with the content, methodological and terminological frame. The text brings an insight into school as a significant social participant and an initiator of lifelong learning, its role in specific social and pedagogical activities and processes of community learning, and outlines initial characteristics of community school as the public space open to intercultural and social dialogue and local initiatives.
    In: Perspektivy sociální pedagogiky v 21. století. -- Vyd. 1.. -- Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. -- 395 s.. -- 978-80-7435-407-6 (brož.). -- S. 179-199.
    I. Pávková, Karolína


    komunitní vzdělávání * komunitní školy * komunity (sociologie) - pedagogické aspekty * dialog kultur * články ze sborníku
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.