Počet záznamů: 1  

Maximizing, satisficing, and consumer loaylty

  1. Ďuriník, Michal, 1988-

    Maximizing, satisficing, and consumer loaylty / Michal Ďuriník. -- Chyba v názvu článku. -- Abstrakt: Are customers who seek the best less loyal? This theoretical paper provides brief introduction into the personality trait of maximizing (the need to find the best option possible) versus satisficing (accepting “good enough” option as satisfactory), its measures and correlates. Further, mechanisms that relate maximizing trait to consumer satisfaction and loyalty are discussed and finally, the conclusion that maximizers are less loyal than satisficers is drawn and supported with arguments. -- Dostupné též v elektronické podobě.
    In: Hradecké ekonomické dny. -- Hradec Economic Days. -- Hradec Králové: University of Hradec Králové, 2016. -- 457 s.. -- ISSN 2464-6059. -- 978-80-7435-633-9. -- S. 177-183 (tištěný sborník), s. 183-189 (online zdroj).

    zákazníci * spokojenost zákazníků * spotřebitelské chování * loajalita * řízení vztahů se zákazníky * články ze sborníku
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.