Počet záznamů: 1  

The importance of country of origin in buying behaviour of Slovak consumers in selected product categories

  1. Olšavský, František

    The importance of country of origin in buying behaviour of Slovak consumers in selected product categories / František Olšavský. -- 2 tabulky. -- Abstrakt: Many scientific sources usually extend topic of country of origin (CoO) in the advocacy of national interests of states, in the international marketing, in the retail policy or in the consumer protection. In this article is CoO described as the factor taken into account by consumers when buying three different product categories: food; footwear and textiles; and consumer goods. Based on the representative research, detailed testing shows, that gender, age, education and net income can influence attitudes to buy domestic products with different impact on each product category. Buying behaviour seems to be connected with level of education and net income, but both factors are not relevant for cluster analysis. -- Dostupné též v elektronické podobě.
    In: Hradecké ekonomické dny. -- Hradec Economic Days. -- 411 s.. -- Hradec Králové: University of Hradec Králové, 2016. -- ISSN 2464-6059. -- 978-80-7435-634-6. -- S. 301-307 (tištěný sborník), s. 756-762 (online zdroj).

    spotřebitelské chování - Slovensko * nakupování - Slovensko * původ zboží * označení původu * zeměpisná označení * výzkum - Slovensko - 2013 * články ze sborníku
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.