Number of the records: 1
Vybrané výzvy pro sociální pedagogiku ve 21. století
Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In Main entry-name Smolík, Josef, 1976- (author) Title statement Vybrané výzvy pro sociální pedagogiku ve 21. století = Selected challenges for social pedagogy in the 21st century / Josef Smolík Par.title Selected challenges for social pedagogy in the 21st century In Perspektivy sociální pedagogiky v 21. století. - S. 101-112 Subj. Headings sociální pedagogika - 21. století společnost - 21. století sociální problémy - 21. století globální problémy - 21. století Form, Genre články ze sborníku Annotation Příspěvek se zaměřuje na vybrané výzvy, kterým bude čelit sociální pedagogika v 21. století. Lze předpokládat, že do popředí se v nejbližších letech budou dostávat témata, která budou jak na makroúrovni, tak i na mezoúrovni i mikroúrovni. Makroúroveň lze vnímat jako globální prostředí planety Země. Mezoúroveň lze ztotožnit s jednotlivými geografickými prvky, např. národními státy. Na této úrovni lze identifikovat takové oblasti, jako jsou změny v sociální, demografické a etnické skladbě obyvatelstva ve střední Evropě a v jednotlivých státech, vliv náboženských proudů, vliv internetových sociálních sítí a ve financování jednotlivých aktivit sociální pedagogiky. Na mikroúrovni se sociální pedagogika bude věnovat především dynamickým vztahům a měnícím se funkcím v rodinách, volnému času a sociálním patologiím. Příspěvek lze vnímat jako teoreticko-prediktivní, který si bude všímat jednotlivých trendů jak v oboru sociální pedagogika, tak i trendů celospolečenských. This paper focuses on selected challenges faced by social pedagogy in the 21st century. It can be assumed that in the forefront in the coming years will be topics that will be both at the macrolevel as well as on mesolevel and microlevel. Macrolevel can be seen as a global environment of the Earth. Mesolevel can be identified with particular geographic elements such as nation-states. At this level we can identify areas such as changes in the social, demographic and ethnic composition of the population in Central Europe and in individual countries, the influence of religious groups, the influence of social networks and funding of particular activities of social pedagogy. At the microlevel, social pedagogy will focus mainly on the dynamic relations and the changing functions in the families, leisure and social pathologies. The contribution can be seen as a theoretical-predictive one, that will pay attention to particular trends in social pedagogy as well as trends in the whole society. Conspect 37 - Výchova a vzdělávání Country Česko Language Czech Database Articles References - Source document article
Number of the records: 1