Number of the records: 1  

Maximizing, satisficing, and consumer loaylty

  1. Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In
    Main entry-name Ďuriník, Michal, 1988- (author)
    Title statementMaximizing, satisficing, and consumer loaylty / Michal Ďuriník
    Správný názevMaximizing, satisficing, and consumer loyalty
    NoteChyba v názvu článku
    Dostupné též v elektronické podobě
    In Hradecké ekonomické dny. Hradec Economic Days. - S. 177-183 (tištěný sborník), s. 183-189 (online zdroj)
    Subj. Headings zákazníci
    spokojenost zákazníků
    spotřebitelské chování
    loajalita
    řízení vztahů se zákazníky
    Form, Genre články ze sborníku
    AnnotationAre customers who seek the best less loyal? This theoretical paper provides brief introduction into the personality trait of maximizing (the need to find the best option possible) versus satisficing (accepting “good enough” option as satisfactory), its measures and correlates. Further, mechanisms that relate maximizing trait to consumer satisfaction and loyalty are discussed and finally, the conclusion that maximizers are less loyal than satisficers is drawn and supported with arguments.
    Conspect366 - Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele
    CountryČesko
    LanguageEnglish
    URLhttp://fim2.uhk.cz/hed/data/proceedings_2016_1.pdf
    DatabaseArticles
    References - Source document
    article

    article

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.