Number of the records: 1  

O verši

  1. Title statementO verši
    Another responsib. Taufer, Jiří, 1911-1986 (translator)
    Majakovskij, Vladimir Vladimirovič, 1893-1930. Jak dělat verše
    Taufer, Jiří, 1911-1986. Jak jsem překládal Majakovského
    Issue dataPraha : Československý spisovatel, 1951
    Phys.des.103 stran ; 21 cm
    ISBN(Brožováno) : Kčs 25,00
    EditionKnihovnička Varu ; svazek 19
    NotePodnázev z tiráže: Přednáška na školení začínajících spisovatelů v Dobříši. 5500 výtisků
    Obsahuje bibliografické odkazy
    ContentsJak dělat verše / Vladimír Majakovskij ; [přeložil Jiří Taufer] -- Jak jsem překládal Majakovského / Jiří Taufer
    Subj. Headings verš
    versologie
    poezie
    Form, Genre studie
    přednášky
    AnnotationZ upřímného výkladu postupu vlastní tvůrčí práce básníkovy vyplývá, jak Majakovskij si byl vědom pravého poslání poesie a jejího zacílení na potřeby dělníků a rolníků. Na své proslulé básni "Sergeji Jeseninovi" ukazuje názorně, jak se rodí a vyvíjí každé umělecké dílo. Z předběžných podmínek, mezi něž patří především "sociální objednávka na dnešek", uvažuje M. o rytmickém polotovaru, o významu rýmu a zvukové kvalitě verše a konkretně uvádí, jak je možno a nutno slovem působit na revoluční zástupy. K boji a k literární agitaci musí být použito i jednotlivých složek básně, zvláště výběru a opracování slovního materiálu. Taufrova přednáška hodnotí nejprve význam prvého klasika ruské sovětské poesie, načež na několika příkladech demonstruje, jak více než tříletou prací vznikal Taufrův výbor "Z díla Majakovského", jak obtížné bylo vystižení jazyka tohoto revolučního básníka, především jeho novotvarů, složenin i nečekaných slovních obratů.
    Conspect82.0 - Literatura (teorie)
    CountryČesko
    LanguageCzech
    Copy count1, currently available 0
    DatabaseNaučná literatura
    View book information on page www.obalkyknih.cz

    book

    Call numberTrack No.LocationSublocationInfo
    105992504303KnihovnaVII-OsDlouhodobá výpůjčka - učitel

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.