Number of the records: 1
Online k mladším žákům
SYS 0050105 LBL 00000naa-a22^^^^^7i-4500 003 CZ-HkUHK 005 20190328100742.4 008 190115s2014----xr-||||||||||-10|-0-cze-d 040 $a HKD002 $b cze $e rda 072 $a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $9 22 $2 Konspekt $T . $7 hk_us_auth*m0351573 100 1-
$7 hk_us_auth*0068702 $a Zelenda, Stanislav $4 aut 245 10
$a Online k mladším žákům : $b T-doupata / $c Stanislav Zelenda 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nz $2 rdacarrier 500 $a Ve sborníku je pouze rozšířený abstrakt článku, vlastní příspěvek chybí. 520 3-
$a Dosavadní výsledky projektu Talnet - online k přírodním vědám zaměřeného na poskytování vzdělávacích příležitostí a identifikaci nadaných potvrzují, že většina žáků ve věku nad 13 let je schopna dobře se vyrovnat s prostředky a metodami online learningu. Jinak je tomu ovšem s mladšími žáky. Koncepce T-doupat, kde učitel představuje aktivitu či úkoly a plní úlohu lokálního facilitátora reagujícího na aktuální podmínky žáků, je jedním z možných řešení, jak nabídnout vzdělávací příležitosti pro rozvoj nadání i mladším žákům do 12 let. Tento model dovoluje přímou interakci zvídavých žáků s oborovým expertem za místní podpory učitele. Nejen individuální aktivita žáka založená na interakci s oborovým expertem, ale i práce ve skupinách, tolik náročná na režii v tradičním e-learningu, musí být přirozenou formou práce v T-doupatech. Bylo zapotřebí navrhnout takové online prostředí, které odpovídá zvolené metodě, respektuje dovednosti žáků, komunikované obsahy, ale i představy a dovednosti učitelů. Abychom vyhověli všem těmto požadavkům, využili jsme platformu Liferay Portal 6.1.1 a Liferay Social Office Community Edition. V příspěvku budou představeny základní principy, technologické řešení a ilustrovány výsledky experimentu z oborů matematika, chemie a fyzika probíhajícím v letech 2012 - 2014 ve spolupráci projektu Talnet a ZŠ v Malenovicích. Ukazuje se, že zvolené řešení vyhovuje i požadavkům na intenzivní týmovou spolupráci v jiném typu online vzdělávání: týmovým výzkumným aktivitám pro heterogenní skupiny žáků a studentů. 610 27
$7 hk_us_auth*0091443 $a Talnet (projekt) $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0008353 $a e-learning $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0016073 $a přírodovědné předměty $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*m0034727 $a přírodní vědy $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0088229 $a vzdělávací projekty $2 czenas 650 07
$7 hk_us_auth*0008545 $a základní školy $2 czenas 655 -4
$7 hk_us_auth*0008276 $a články ze sborníku 773 0-
$w hk_us_cat*0036988 $t Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2014 $b Vydání první $d Hradec Králové: Gaudeamus, 2014 $h 134 s. $z 978-80-7435-481-6 $7 m2am $g S. 127 (pouze rozšířený abstrakt) 910 $a HKD002 $t rm
Number of the records: 1