Number of the records: 1  

Vybrané výzvy pro sociální pedagogiku ve 21. století

  1. Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In
    Main entry-name Smolík, Josef, 1976- (author)
    Title statementVybrané výzvy pro sociální pedagogiku ve 21. století = Selected challenges for social pedagogy in the 21st century / Josef Smolík
    Par.titleSelected challenges for social pedagogy in the 21st century
    In Perspektivy sociální pedagogiky v 21. století. - S. 101-112
    Subj. Headings sociální pedagogika - 21. století
    společnost - 21. století
    sociální problémy - 21. století
    globální problémy - 21. století
    Form, Genre články ze sborníku
    AnnotationPříspěvek se zaměřuje na vybrané výzvy, kterým bude čelit sociální pedagogika v 21. století. Lze předpokládat, že do popředí se v nejbližších letech budou dostávat témata, která budou jak na makroúrovni, tak i na mezoúrovni i mikroúrovni. Makroúroveň lze vnímat jako globální prostředí planety Země. Mezoúroveň lze ztotožnit s jednotlivými geografickými prvky, např. národními státy. Na této úrovni lze identifikovat takové oblasti, jako jsou změny v sociální, demografické a etnické skladbě obyvatelstva ve střední Evropě a v jednotlivých státech, vliv náboženských proudů, vliv internetových sociálních sítí a ve financování jednotlivých aktivit sociální pedagogiky. Na mikroúrovni se sociální pedagogika bude věnovat především dynamickým vztahům a měnícím se funkcím v rodinách, volnému času a sociálním patologiím. Příspěvek lze vnímat jako teoreticko-prediktivní, který si bude všímat jednotlivých trendů jak v oboru sociální pedagogika, tak i trendů celospolečenských.
    This paper focuses on selected challenges faced by social pedagogy in the 21st century. It can be assumed that in the forefront in the coming years will be topics that will be both at the macrolevel as well as on mesolevel and microlevel. Macrolevel can be seen as a global environment of the Earth. Mesolevel can be identified with particular geographic elements such as nation-states. At this level we can identify areas such as changes in the social, demographic and ethnic composition of the population in Central Europe and in individual countries, the influence of religious groups, the influence of social networks and funding of particular activities of social pedagogy. At the microlevel, social pedagogy will focus mainly on the dynamic relations and the changing functions in the families, leisure and social pathologies. The contribution can be seen as a theoretical-predictive one, that will pay attention to particular trends in social pedagogy as well as trends in the whole society.
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    CountryČesko
    LanguageCzech
    DatabaseArticles
    References - Source document
    article

    article

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.