Počet záznamů: 1  

Sociální práce s rodiči, kteří brání svým dětem v dalším vzdělávání

  1. Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In
    Záhlaví-jméno Stejskal, Bohumil, 1935- (autor)
    Údaje o názvuSociální práce s rodiči, kteří brání svým dětem v dalším vzdělávání = Social work with parents, who obstruct the further education of their children / Bohumil Stejskal
    Souběž.n.Social work with parents, who obstruct the further education of their children
    In Sociální práce v nejisté době. - S. 53-55
    Předmět.hesla žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
    děti s mentálním postižením
    děti se sociálním znevýhodněním
    odborné vzdělávání
    profesní příprava
    vzdělávací systémy
    rodiče a děti
    sociální práce
    Forma, žánr články ze sborníku
    AnotaceŽáci s lehkým mentálním postižením a také žáci se sociálním znevýhodněním dříve navštěvovali zvláštní školy, později nazývané základní školy praktické, na něž v systému speciálního školství navazovala odborná učiliště. Ta těmto dětem umožňovala získat výuční list a tím i kvalifikovanou práci. V posledních letech v rámci integrace přecházejí žáci základních škol praktických plnit povinnou školní docházku do běžných základních škol, ale jejich podíl mezi studenty odborných učilišť se snižuje. Zřejmě chybí bývalá návaznost, malá informovanost běžných škol a jejich malá zkušenost s možnostmi středoškolského studia těchto žáků, ale především malá informovanost, nezájem často i odpor rodičů k dalšímu vzdělávání svých dětí. Volba příštího zaměstnání nemůže začínat s posledním vysvědčením, ale musí být součástí přípravy dítěte i rodičů alespoň v posledních dvou letech studia. Proto bychom potřebovali pomoc resortu sociální práce. V řadě vyspělých zemí existuje na školách funkce školního sociálního pracovníka, který zajišťuje spolupráci v této oblasti, informuje rodiče o situaci na trhu práce a radí jim, pro jaké povolání výchovu jejich dítěte směrovat.
    Pupils with mild mental disabilities and also the pupils with social disadvantages formerly studied at auxiliary schools, later called as practical elementary schools. At the system of special education the vocational schools built on this type of school. Thanks to vocational school these pupils can obtain a vocational certificate and then also a professional job. In last years, pupils of practical elementary schools, in the context of integration, often transfer to mainstream elementary schools to fulfill compulsory school attendance. But the number of these pupils at the vocational schools is still decreasing. Apparently there is missing former continuity, low awareness of mainstream schools, their little experience with secondary education of this pupils, but especially low awareness and often also lack of interest among the parents of these pupils. Next job choice can't start in the time when primary school is ending, but has to be a part of education of children and also their parents during minimally two years before leaving primary school. In many developed countries there is a work position of school social worker, who provides cooperation in this field, informs parents about the possibilities and situation at labor market and gives them advice, which job is ideal for their child.
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    DatabázeČlánky
    Odkazy - Zdroj.dok.
    článek

    článek

    Do košíku