Počet záznamů: 1  

Maximizing, satisficing, and consumer loaylty

  1. Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In
    Záhlaví-jméno Ďuriník, Michal, 1988- (autor)
    Údaje o názvuMaximizing, satisficing, and consumer loaylty / Michal Ďuriník
    Správný názevMaximizing, satisficing, and consumer loyalty
    PoznámkyChyba v názvu článku
    Dostupné též v elektronické podobě
    In Hradecké ekonomické dny. Hradec Economic Days. - S. 177-183 (tištěný sborník), s. 183-189 (online zdroj)
    Předmět.hesla zákazníci
    spokojenost zákazníků
    spotřebitelské chování
    loajalita
    řízení vztahů se zákazníky
    Forma, žánr články ze sborníku
    AnotaceAre customers who seek the best less loyal? This theoretical paper provides brief introduction into the personality trait of maximizing (the need to find the best option possible) versus satisficing (accepting “good enough” option as satisfactory), its measures and correlates. Further, mechanisms that relate maximizing trait to consumer satisfaction and loyalty are discussed and finally, the conclusion that maximizers are less loyal than satisficers is drawn and supported with arguments.
    Konspekt366 - Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.angličtina
    URLhttp://fim2.uhk.cz/hed/data/proceedings_2016_1.pdf
    DatabázeČlánky
    Odkazy - Zdroj.dok.
    článek

    článek

    Do košíku