Počet záznamů: 1  

Commercialisation as a factor of mountainous areas development

  1. Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In
    Záhlaví-jméno Marek, Aneta (autor)
    Údaje o názvuCommercialisation as a factor of mountainous areas development / Aneta Marek
    Fyz.popis2 tabulky
    Dostupné též v elektronické podobě
    In Hradecké ekonomické dny. Hradec Economic Days. - S. 128-133 (tištěný sborník), s. 583-588 (online zdroj)
    Předmět.hesla horolezectví - Himálaj (pohoří)
    horolezecké expedice - Himálaj (pohoří)
    regionální ekonomika - Himálaj (pohoří : oblast)
    regionální rozvoj - Himálaj (pohoří : oblast)
    komercionalizace
    Forma, žánr články ze sborníku
    AnotaceThe article raises the issue of commercialisation which has affected mountainous areas. It presents the opinions on commercial expeditions of Polish Himalayan mountaineers gathered in interviews with them. Selected mountainous areas were characterised in terms of tourist infrastructure development and organisation of mountain expeditions. Aconcagua peak is an example where a dynamic development of services and tourist infrastructure development is observed together with a clear systematic increase in prices of mountaineering permits.
    Konspekt332 - Regionální ekonomie, regionální ekonomika
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.angličtina
    URLhttp://fim2.uhk.cz/hed/data/proceedings_2016_1.pdf
    DatabázeČlánky
    Odkazy - Zdroj.dok.
    článek

    článek

    Do košíku