Počet záznamů: 1  

Komparace přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na vysokých školách

  1. Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In
    Záhlaví-jméno Šafránková, Jana Marie (autor)
    Údaje o názvuKomparace přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na vysokých školách = Comparison of approaches to internal evaluation of the quality of teaching at universities / Jana Marie Šafránková
    Souběž.n.Comparison of approaches to internal evaluation of the quality of teaching at universities
    In Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. - S. 64-72
    Předmět.hesla autoevaluace školy
    vysoké školy - Česko
    univerzity - Česko
    pedagogický výzkum - Česko
    Forma, žánr články ze sborníku
    AnotaceStať je zaměřena na popis přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na příkladu tří pracovišť vysokoškolských institucí a se srovnáním se současnými požadavky Novely vysokoškolského zákona. Vychází z dlouhodobě realizované vnitřní evaluace kvality výuky prostřednictvím hodnocení výuky studenty a absolventy ČVUT, dále z pilotního hodnocení kvality terciální instituce v projektu IPN kvalita na ČVUT na základě aplikace modelu EFQM (autorka byla hlavní řešitelkou systému hodnocení výuky na ČVUT v letech 2003 – 2015 a hlavní řešitelkou pilotního vnitřního hodnocení na ČVUT v letech 2012 - 2015). Přístupy, metodika, používané techniky sběru evaluačních dat jsou porovnány se současnými postupy na Centru školského managementu Pedagogické fakulty UK a na soukromé VŠ – VŠRR. Popisuje, jak probíhala evaluace kvality výuky, jaké bylo procesní zapojení jednotlivých úrovní řízení a jak byly a jsou používány výsledky pro zlepšení kvality výuky. Odpovídá na otázky: Jaké jsou přístupy k vnitřní evaluaci kvality výuky na VŠ? Jaké jsou současné přístupy k evaluaci kvality výuky v uváděných třech institucích terciálního vzdělávání?
    The article focuses on description of approaches to internal evaluation of the quality of teaching on the example of three centers of higher education institutions and the comparison with the current requirements of the Higher Education Act Amendments. Based on the long term internal evaluation of teaching quality by students and graduates of CTU, followed by a pilot evaluation of the quality of tertiary institutions in the project IPN Quality at CTU by EFQM (the author was chief investigator of the evaluation system of teaching at the CTU in 2003 – 2015 and of the internal evaluation of the pilot at the CTU in the years 2012-2015). Approaches, methods, used data collection techniques of evaluation are compared to the current procedures at the Center School Management Faculty of Education of CU and at private universities - VSRR. It describes processes during the evaluation of the quality of teaching, procedural involvement of management and improving results of teaching quality. Answers the questions: What are the approaches to internal evaluation of the quality of teaching at the university? What are the current approaches to evaluating the quality of teaching in placed of the three institutions of tertiary education?
    Konspekt378 - Vysoké školy
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    DatabázeČlánky
    Odkazy - Zdroj.dok.
    článek

    článek

    Do košíku