Počet záznamů: 1  

Online k mladším žákům

  1. Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In
    Záhlaví-jméno Zelenda, Stanislav (autor)
    Údaje o názvuOnline k mladším žákům : T-doupata / Stanislav Zelenda
    PoznámkyVe sborníku je pouze rozšířený abstrakt článku, vlastní příspěvek chybí.
    In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2014. - S. 127 (pouze rozšířený abstrakt)
    Předmět.hesla Talnet (projekt)
    e-learning
    přírodovědné předměty
    přírodní vědy
    vzdělávací projekty
    základní školy
    Forma, žánr články ze sborníku
    AnotaceDosavadní výsledky projektu Talnet - online k přírodním vědám zaměřeného na poskytování vzdělávacích příležitostí a identifikaci nadaných potvrzují, že většina žáků ve věku nad 13 let je schopna dobře se vyrovnat s prostředky a metodami online learningu. Jinak je tomu ovšem s mladšími žáky. Koncepce T-doupat, kde učitel představuje aktivitu či úkoly a plní úlohu lokálního facilitátora reagujícího na aktuální podmínky žáků, je jedním z možných řešení, jak nabídnout vzdělávací příležitosti pro rozvoj nadání i mladším žákům do 12 let. Tento model dovoluje přímou interakci zvídavých žáků s oborovým expertem za místní podpory učitele. Nejen individuální aktivita žáka založená na interakci s oborovým expertem, ale i práce ve skupinách, tolik náročná na režii v tradičním e-learningu, musí být přirozenou formou práce v T-doupatech. Bylo zapotřebí navrhnout takové online prostředí, které odpovídá zvolené metodě, respektuje dovednosti žáků, komunikované obsahy, ale i představy a dovednosti učitelů. Abychom vyhověli všem těmto požadavkům, využili jsme platformu Liferay Portal 6.1.1 a Liferay Social Office Community Edition. V příspěvku budou představeny základní principy, technologické řešení a ilustrovány výsledky experimentu z oborů matematika, chemie a fyzika probíhajícím v letech 2012 - 2014 ve spolupráci projektu Talnet a ZŠ v Malenovicích. Ukazuje se, že zvolené řešení vyhovuje i požadavkům na intenzivní týmovou spolupráci v jiném typu online vzdělávání: týmovým výzkumným aktivitám pro heterogenní skupiny žáků a studentů.
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    DatabázeČlánky
    Odkazy - Zdroj.dok.
    článek

    článek

    Do košíku