Number of the records: 1
Maximizing, satisficing, and consumer loaylty
Článek! Pro signaturu klikni na odkaz In Main entry-name Ďuriník, Michal, 1988- (author) Title statement Maximizing, satisficing, and consumer loaylty / Michal Ďuriník Správný název Maximizing, satisficing, and consumer loyalty Note Chyba v názvu článku Dostupné též v elektronické podobě In Hradecké ekonomické dny. Hradec Economic Days. - S. 177-183 (tištěný sborník), s. 183-189 (online zdroj) Subj. Headings zákazníci spokojenost zákazníků spotřebitelské chování loajalita řízení vztahů se zákazníky Form, Genre články ze sborníku Annotation Are customers who seek the best less loyal? This theoretical paper provides brief introduction into the personality trait of maximizing (the need to find the best option possible) versus satisficing (accepting “good enough” option as satisfactory), its measures and correlates. Further, mechanisms that relate maximizing trait to consumer satisfaction and loyalty are discussed and finally, the conclusion that maximizers are less loyal than satisficers is drawn and supported with arguments. Conspect 366 - Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele Country Česko Language English URL http://fim2.uhk.cz/hed/data/proceedings_2016_1.pdf Database Articles References - Source document article
Number of the records: 1