Search results

  1. The constructivist perspective and teaching integrated science: making science accessible to all students / Danuše Nezvalová .
    In: Mezinárodní seminář o výuce chemie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. Aktuální otázky výuky chemie. s. 42-51 .
    article

    article

  2. Cross-curricular links between physics and biology within the topic of thermoregulation / Jana Raganová, Pavol Bartoš .
    In: Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. Integration in science and technical education. s. 101-104 .
    article

    article

  3. Dvojoborové motivační úlohy integrující učivo chemie s jinými vyučovacími předměty = Two-branch motivational interdisciplinary exercises (chemistry with other subjects) / Hana Cídlová, Emílie Musilová .
    In: Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX [488 s.]. ISBN 978-80-7041-839-0 (brož.) Mezinárodní seminář o výuce chemie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2009. s. 438-441 : il. .
    article

    article

  4. Education in general chemistry of the students of medical university on the basis of the integrative-modular approach / Tatjana Nikolajevna Litvinova .
    In: Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX [488 s.]. ISBN 978-80-7041-839-0 (brož.) Mezinárodní seminář o výuce chemie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2009. s. 456-460 .
    article

    article

  5. Eko-znaki - co o nich wiemy? Scenariusz zajęć szkolnych = "Eco-signs" - what we know about them? Outline of school meeting / Małgorzata Krzeczkowska ... [et al.] .
    In: Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX [488 s.]. ISBN 978-80-7041-839-0 (brož.) Mezinárodní seminář o výuce chemie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2009. s. 475-485 : il. .
    article

    article

  6. An example of introduction integrated teaching of physics, chemistry and biology to basic school curriculum in Germany / Pavel Opatrný, Martin Bílek .
    In: Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. Integration in science and technical education. s. 50-54 .
    article

    article

  7. Experiment in integrated science teaching / Mária Kováčiková, Miroslav Prokša .
    In: Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. Integration in science and technical education. s. 55-61 .
    article

    article

  8. Inerdyscyplinarne [i.e. Interdyscyplinarne] podejście do nauczania chemii studentów geologii w Uniwersytecie Gdańskim = Chemistry for geology students at the University of Gdańsk - an interdisciplinary approach / Małgorzata Czaja, Marek Kwiatkowski .
    In: Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX [488 s.]. ISBN 978-80-7041-839-0 (brož.) Mezinárodní seminář o výuce chemie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2009. s. 451-455 : 2 obr. .
    article

    article

  9. Integrácia vs. segregácia ako východisko sociálneho začlenenia mentálne postihnutých žiakov do spoločnosti / Jana Kamenská .
    In: Acta sociopathologica IV. Hradec Králové: Gaudeamus, 2017 [197 s.]. ISBN 978-80-7435-666-7. S. 109-116 .
    article

    article

  10. Integrovaná přírodověda na 2. stupni ZŠ - skutečnost či pouhá teorie? = Integrated teaching of natural science on the second level of basic schools - reality or mere theory? / Irena Plucková .
    In: Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX [488 s.]. ISBN 978-80-7041-839-0 (brož.) Mezinárodní seminář o výuce chemie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2009. s. 447-450 .
    article

    article